Einde contract - ProLease

Einde contract

Als de contractuele einddatum van het leasecontract is bereikt of u heeft de leaseauto om een andere reden niet meer nodig, het contract moet altijd worden afgemeld bij ProLease. Het inleveradres wordt in overleg met ProLease bepaald. Dit is bijvoorbeeld afhankelijk of u een nieuwe leaseauto van ProLease in ontvangst mag nemen. De werkelijke inlevering van de auto door ProLease vindt plaats bij terugkomst van het voertuig bij ProLease.

De auto wordt conform het Innameprotocol beoordeeld en aansluitend wordt hiervan een rapport opgesteld.

Daar zal de wagen aan de einde contract analyse worden onderworpen op een uniforme wijze en zal deze analyse nog steeds gerapporteerd worden volgens de gestandaardiseerde Renta normen. Van de zichtbare schade worden foto’s genomen. Andere schade dan de normale gebruiksschade wordt gefactureerd als eindecontractschade.

Wilt u op voorhand weten wat wij zien als aanvaardbare of onaanvaardbare schade? Bekijk via onderstaande links de Renta Normen:
- De Renta norm (personenwagens)
- De Renta norm (bestelwagens)

Op de afgesproken locatie komt een medewerker langs om uw leaseauto op te halen. Indien u hebt aangegeven aanwezig te willen zijn bij de inspectie, zal er voorafgaand eerst een inspecteur langskomen. Samen voert u dan de inspectie uit, waarna de auto later die dag wordt opgehaald door een chauffeur.

Als (oud)berijder van de leaseauto krijgt u digitaal toegang tot het innamerapport. Hierin staat duidelijk vermeld welke eventuele schades zijn geconstateerd. De afdeling Schade van ProLease beoordeelt vervolgens of deze schades binnen de acceptatiecriteria vallen, op basis van het geldende innameprotocol. Kosten van niet-acceptabele schade zullen worden doorbelast aan uw werkgever.

Wat dient aanwezig te zijn bij de inleveren van de leaseauto:

  • Kentekencard
  • Instructieboek(en), handleiding(en) en serviceboekje van de fabrikant
  • Actueel APK-rapport
  • Accessoires die in het leasecontract zijn opgenomen zoals dakdragers, dakkoffers, fietsdragers, navigatie, extra stoelen, etc.
  • Alle sleutels, waaronder afstandbediening(en), reservesleutel(s) en/of moedersleutel en eventueel codekaart
  • CD-roms, SD-cards t.b.v. navigatie- en/of multi-mediasysteem
  • Gevarendriehoek, lampenset en eventuele veiligheidshesjes
  • Hoedenplank of rolhoes
  • Witte kentekenplaat in het geval van trekhaak (naast de trekhaak zelf natuurlijk als deze afneembaar is)
  • Reservewiel of bandenreparatieset
  • Velgslot als de velgen voorzien zijn van wielsloten
  • Laadkabel(s)

Aandachtspunten

- Alleen een schone auto kan goed geïnspecteerd worden. Zorg er dus voor dat uw auto opgeruimd en schoongemaakt is.
- De afwikkeling van het leasecontract wordt gedaan vanaf de dag waarop uw leaseauto is ingenomen.
- Gaat u een nieuwe auto ophalen bij de dealer? Plan dan de innameafspraak daar op locatie. Dan rijdt u met uw huidige auto naar de dealer en rijdt u met uw nieuwe auto verder.
- Zorg ervoor dat al uw persoonlijke bezittingen uit de auto zijn gehaald.
- Ontkoppel vóór inlevering van de auto de mobiele telefoon(s) zodat er geen privé gegevens meer zichtbaar zijn in de auto. Maak een eventuele adreslijst en/of lijst met laatste bezochte adressen in het navigatiesysteem leeg.
- Wis persoonlijke accounts en persoonlijke instellingen.
- De brandstofpas/laaddruppel, indien u deze zijn opgenomen in het leasecontract, kunt u doorknippen en weggooien. Als u een nieuwe leaseauto van ons krijgt, ontvangt u rond de afleverdatum van uw nieuwe auto een nieuwe brandstofpas/laaddruppel.

Heeft u vragen?

Komt u er niet uit dan kunt u altijd rechtstreeks contact opnemen met Macadam op telefoonnummer +31(0) 172 - 47 54 90.

Uiteraard kunt u ook altijd met de Service Desk van ProLease. Dit kan via servicedesk@prolease.nl of 073 - 648 70 20